"Buatmu Bakal Imamku..."


Dgn nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..


Kepadamu bakal imamku..


Aku tidak menjanjikan aku mampu membahagiakan rumahtangga kita nanti... Kerana aku memerlukan dirimu untuk bersama-samaku menegakkan dakwah islamiyyah ini, dan aku merelakan diri ini menjadi penolongmu untuk membangunkan sebuah markas dakwah dan tarbiyyah ke arah jihad hambaNya kepada Penciptanya yang agung...

Melalui pencarian ilmu agama bersama, marilah kita jadikan pernikahan ini seb

agai risalah demi meneruskan perjuangan Islam...

Aku masih kekurangan ilmu agama, tetapi berbekalkan ilmu agama yang ada ini...

Aku ingin menjadi isteri yang sentiasa mendapat keredhaan Allah dan suamiku untuk memudahkan aku membentuk usrah muslim antara aku, kau dan anak-anak kita untuk dibaiahkan dengan ketaatan kepada Allah Yang Maha Esa...

Aku bercita-cita bergelar pendamping solehah, seperti mana yang dijanjikan Rasul,

" Semoga Allah memberi rahmat kurnia kepada lelaki yang bangun di tengah malam lalu dia sembahyang dan membangunkan isterinya, maka sekiranya enggan juga bangun untuk bersembahyang, dia merenjiskan air ke mukanya.

Semoga Allah memberi rahmat kurnia kepada wanita yang bangun di tengah malam lalu bersembahyang dan membangunkan suaminya.

Maka jika dia enggan, dia merenjiskan air ke mukanya."

(Riwayat Abu Daud dengan Isnad yang sahih).



Renungilah...

Lalu kau akan tahu hakikat diriku dan dirimu dipertemukan oleh Allah atas namanya pertemuan dan jodoh..


Firman Allah SWT :

“Hai sekalian manusia, bertakwalah kepada Tuhanmu yang telah menciptakan kamu dari diri yang satu, dan daripadanya Allah menciptakan isterinya; dan daripada keduanya Allah memperkembangbiakkan lelaki dan perempuan yang banyak. Dan bertakwalah kepada Allah yang dengan (mempergunakan) nama-NYA kamu saling meminta satu sama lain, dan (peliharalah) hubungan silaturrahim. Sesungguhnya Allah selalu menjaga dan mengawasi kamu.”

(An Nisaa’ : 1).

No comments: