Ahlan wa sahlan ‘November’...

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah lama dah rasanya tak menulis dan mencoret di sini.. Hampir setengah tahun tak ber’bloging’.. Pejam celik pejam celik dah nak habis sem 5 kat KUIN ni.. Sekarang sedang ‘berperang’ menghadapi final exam.. Doakan ana ye sahabat2.. Tak sabar rasanya nak habiskan exam ni.. Moga kejayaan di dunia dan akhirat jadi milik kita bersama.. Amin..

Sekarang dah masuk bulan November 2011.. Sekejap je rasa dah nak sampai ke penghujung tahun ni.. Begitu cepat masa berlalu meninggalkan kita.. Apa agaknya yang kita tinggalkan untuk masa? Hmm.. Segala yang kita tinggalkan itulah yang akan dihisab di akhirat kelak.. Adakah kita bersedia?.. Takutnya bila difikir2kan, makin meningkat umur, bukan makin panjang usia kita, tetapi makin pendek hayat kita di dunia ini.. T_T Semoga kita akan terus berusaha mempertingkatkan amalan dan memperteguhkan iman di dalam dada.. Ya Allah, bantulah kami dalam menggapai redha-Mu dan cinta-Mu..

Macam2 peristiwa berlaku dalam tempoh setengah tahun ni.. Ada yang manis, ada yang menyedihkan, biasalah lumrah kehidupan.. Hampir setengah tahun ini jugalah diriku bergelar tunangan orang.. Memberi satu kenangan indah yang tak mungkin daku lupakan.. Ku sentiasa bermohon pada Ilahi semoga ikatan ini akan terus diberkati dan dipelihara di bawah naungan kasih Ilahi.. Ameen Ya Robb.. Bukan mudah berada dalam fatrah pertunangan, berbagai2 ujian datang menyapa, namun mungkin kerana keteguhan hati dan keberkatan doa, segala2nya dipermudahkan.. Alhamdulillah.. Ku panjatkan kesyukuran yang tidak terhingga pada-Mu ya Ilahi Rabbi..

Ya Allah Ya Rahman,

Tanganku tadah doa ku pohonkan,

Peliharalah kami dari segala kejahatan

Manusia, Jin, Iblis dan Syaitan..

Berikan kami hamba-Mu sedikit kekuatan,

Menghadapi segala ujian dan cabaran,

Dengan ketakwaan jua kesabaran,

Hanya Dikau yang memelihara sekalian insan..

Tanpa jemu puji dan syukur ku panjatkan,

Atas segala limpahan kurnia dan rahmat-Mu ya Hannan,

Semoga kebahagiaan itu kan terus berkekalan,

Di bawah redha dan kasih sayang-Mu Tuhan...


Semoga sesiapa sahaja yang sudi meluangkan masa untuk membaca entri kali ini turut mendoakan kami,insya Allah.. Syukran.. ^_^


No comments: